Βαλβιδα EGR
Δείτε πληροφορίες και τεχνικές λεπτομέρειες για τη βαλβίδα EGR
Η Βαλβίδα EGR
Η Βαλβίδα EGR, γνωστή και ως βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων ή Valve EGR, είναι ένα εξάρτημα για το οποίο μπορείτε να βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την τεχνική, τη λειτουργία, καθώς και τις βλάβες και τις εφαρμογές των συστημάτων EGR. Η EGR είναι παρούσα σε πολλές πετρελαιοκίνητες μηχανές. Υπάρχει επίσης βαλβίδα EGR για βενζινοκινητήρες.
Η βαλβίδα EGR (βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων) για την ανακύκλωση καυσαερίων εφευρέθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του ’70. Δοκιμάστηκε από τη General Motors για τη μείωση των εκπομπών NOx (οξείδιο του αζώτου). Το σύστημα αυτό συνίσταται στην επανακατεύθυνση μέρους των καυσαερίων πίσω στην εισαγωγή. Η ποσότητα των καυσαερίων που επαναεισάγονται κυμαίνεται από 5% έως 35%, ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα. Η βαλβίδα EGR λειτουργεί σε χαμηλό φορτίο και σε στροφές κινητήρα της τάξεως των 2500 σ.α.λ.
Τεχνολογία της βαλβίδας EGR
Για να μειωθούν οι εκπομπές NOx, πρέπει να μειωθεί η μέγιστη θερμοκρασία καύσης. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αραίωση των αερίων που εισάγονται στον κινητήρα με ένα αδρανές αέριο. Το αδρανές αυτό αέριο, παρεμβαίνοντας μεταξύ του καυσίμου και του οξειδωτικού, επιβραδύνει την ταχύτητα καύσης και απορροφά θερμίδες.
Δεδομένου ότι τα καυσαέρια αποτελούνται από αδρανή αέρια, το σύστημα επιτρέπει την ανακυκλοφορία μέρους αυτών των αερίων στον συλλέκτη εισαγωγής. Ο υπολογιστής ελέγχει τη λειτουργία της EGR μέσω μιας ηλεκτροβαλβίδας ή ενός ηλεκτροκινητήρα, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες παραμέτρους (θερμοκρασία νερού, αέρα, πληροφορίες για το ρελαντί, πλήρες φορτίο κ.λπ.).
Το αρνητικό αντίκτυπο αυτού του συστήματος είναι ότι ο κινητήρας δεν λειτουργεί πραγματικά όπως θα έπρεπε λόγω των ατελών καυσαερίων που επανεισάγονται σε αυτόν. Το σύστημα θεωρείται, μάλιστα, από ορισμένους επαγγελματίες ως αντίθετο προς τις μηχανικές αρχές.
Διάγραμμα λειτουργίας της βαλβίδας EGR
- Μπλοκ κινητήρα
- Ηλεκτρονική διαχείριση
- Εισαγωγή φρέσκου αέρα
- Χειριστήριο επιτάχυνσης
- Βαλβίδα EGR
- Αισθητήρας θερμοκρασίας EGR
- Ηλεκτροβαλβίδα EGR
- Συλλέκτης καυσαερίων
Βλάβες της βαλβίδας EGR
Μία πτώση ισχύος στον κινητήρα σας, μια ένδειξη κινητήρα ή ρύπανσης που ανάβει στον πίνακα οργάνων, μπορεί να σημαίνει ότι η βαλβίδα EGR έχει κάποιο πρόβλημα.
Η βαλβίδα EGR αρχίζει να δυσλειτουργεί όταν συσσωρεύονται ρύποι στο εσωτερικό της. Η καπνιά από τα καυσαέρια επικάθεται μέσα στη βαλβίδα, εμποδίζοντας την καλή κινητικότητα ή ακόμα και προκαλώντας πλήρη μπλοκάρισμα της βαλβίδας. Τότε το σύστημα απορυθμίζεται και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής (ECU) περνά συνήθως σε λειτουργία ασφαλείας (λειτουργία έκτακτης ανάγκης, προκαλώντας σημαντική μείωση της ισχύος του αυτοκινήτου).
Τα κύρια συμπτώματα είναι τα εξής:
- Σημαντική απώλεια ισχύος
- Ενεργοποίηση της ένδειξης αντιρρύπανσης
- Το όχημα σβήνει μόνο του
- Αποτυχία στον τεχνικό έλεγχο λόγω ρύπανσης
- Ο κινητήρας “αναπνέει” πολύ δύσκολα
Ένας καθαρός κινητήρας είναι ένας υγιής κινητήρας!
Δοκιμάστε το CARBON CLEANING!
Ένας καθαρός κινητήρας είναι ένας υγιής κινητήρας!
Ένας προληπτικός καθαρισμός θα σας επιτρέψει αρχικά να αναγεννήσετε τα εξαρτήματα, αποφεύγοντας την ανάγκη αντικατάστασής τους και εξοικονομώντας χρήματα από την αντικατάσταση ενός τούρμπο (μεταξύ 1100 και 2500 €), ενός καταλύτη (μεταξύ 500 και 1600 €), ενός φίλτρου σωματιδίων (μεταξύ 500 και 1600 €) ή μιας βαλβίδας EGR (μεταξύ 300 και 400 €), που παραμένουν πολύ δαπανηρές διαδικασίες.
Αυτά τα προβλήματα προέρχονται συχνά από ένα πρόβλημα καύσης, προκαλώντας ασφυξία στον κινητήρα.