Μπουζι Αναφλεξης

Το μπουζί επιτρέπει τη δημιουργία ενός ή περισσοτέρων σπινθήρων στον θάλαμο καύσης

Κατασκευή

Το μπουζί αποτελείται συνήθως από:

  • Δύο ηλεκτρόδια: Το ένα βρίσκεται στην άκρη ενός μεταλλικού άξονα που σχηματίζει το μπουζί, ονομάζεται κεντρικό ηλεκτρόδιο. Το άλλο είναι το ηλεκτρόδιο γείωσης, το οποίο είναι στερεωμένο στη βάση που βιδώνει στον τοίχο της κεφαλής κυλίνδρου.
  • Αναμονή: Το κεντρικό ηλεκτρόδιο και η βάση είναι χωρισμένα από έναν μονωτή που αποτελεί το σώμα του μπουζί. Το κεντρικό ηλεκτρόδιο συνδέεται με το κύκλωμα υψηλής τάσης.
  • Διέλευση Ρεύματος Υψηλής Τάσης: Το πέρασμα του ρεύματος υψηλής τάσης μεταξύ των ηλεκτροδίων δημιουργεί το σπινθήρα.

Θερμικό επίπεδο

Η άκρη του μονωτήρα και τα ηλεκτρόδια υπόκεινται σε θερμοκρασία που δεν είναι ούτε σταθερή ούτε ομοιόμορφη.

Η θερμοκρασία εξαρτάται από την ταχύτητα του κινητήρα, με την άκρη του μονωτήρα να εκτίθεται περισσότερο στη διαδικασία καύσης σε σύγκριση με τον “λαιμό”.

Η διαφορά θερμοκρασίας είναι περίπου 400 βαθμοί Κελσίου.

Η άκρη του μονωτήρα πρέπει να διατηρείται μεταξύ δύο θερμοκρασιών:

  • Να είναι μεγαλύτερη από 500 βαθμούς Κελσίου για να εξασφαλίσει την καύση του μείγματος και να αποφεύγει την απόθεση βρωμιάς.
  • Να είναι μικρότερη από 900 βαθμούς Κελσίου για να αποφεύγεται η αυτανάφλεξη.

Λειτουργία

Για να λειτουργεί σωστά ένας κινητήρας βενζίνης, το μπουζί πρέπει να παράγει έναν ισχυρό σπινθήρα.

Εάν η ανάφλεξη δεν είναι βέλτιστη, η καύση του μείγματος αέρα/καυσίμου μπορεί να είναι ανεπαρκής. Το μη καμένο μείγμα εκκενώνεται τότε στο σύστημα εξαγωγής, μπορεί να το βρομίσει και να εκλύσει επιβλαβή αέρια για το περιβάλλον.

Ένα μπουζί ανάβει το μείγμα αέρα/καυσίμου 500 έως 3.500 φορές ανά λεπτό. Ο ρόλος του είναι καίριος τόσο τεχνικά όσο και περιβαλλοντικά.

Κρύα μπουζί

Αποτελούνται από ένα κοντό ηλεκτρόδιο, ενσωματωμένο σε ένα μονωτήρα λεπτού πάχους, και πολύ κοντά στη βάση (η οποία ψύχεται από την επαφή της με την κεφαλή κυλίνδρου). Αυτό επιτρέπει την αποβολή της θερμότητας και διατηρεί τη θερμοκρασία σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Αυτά τα μπουζί τοποθετούνται σε κινητήρες με υψηλό συμπιεστικό λόγο, υψηλές στροφές και τάση προς αυτοανάφλεξη.

Μειονεκτήματα:

  • Εύκολη βρωμιά: Λόγω των επικαλύψεων λαδιού, οι ατμοί λαδιού συμπυκνώνονται στο κεντρικό ηλεκτρόδιο, σχηματίζοντας μια σταγόνα που εμποδίζει τη διέλευση του σπινθήρα.
  • Ατελής καύση: Το λάδι που δεν καίγεται αφήνει μια μαύρη εναπόθεση που είναι καλός αγωγός, εμποδίζοντας τη δημιουργία σπινθήρα.
  • Ταχεία βρωμιά: Το μπουζί βρωμίζει γρήγορα.
  • Συχνές αντικαταστάσεις και καθαρισμός: Απαιτεί συχνές αντικαταστάσεις και καθαρισμό.

Θερμά μπουζί

Αποτελούνται από ένα μακρύ κεντρικό ηλεκτρόδιο σε έναν λεπτό μονωτήρα, που απέχει από τη βάση, γεγονός που δεν ευνοεί την αποβολή της θερμότητας αλλά επιτρέπει την ταχεία αύξηση της θερμοκρασίας στο επίπεδο των ηλεκτροδίων.

  • Εύκολη εκκίνηση σε κρύο καιρό: Επιτρέπουν πιο εύκολη εκκίνηση σε κρύες συνθήκες σε σύγκριση με τα κρύα μπουζί.
  • Χρήση σε αργούς κινητήρες: Τοποθετούνται σε κινητήρες με χαμηλές στροφές και χαμηλό συμπιεστικό λόγο.
  • Μείωση επικαλύψεων λαδιού: Εμποδίζουν την επικάλυψη λαδιού (οι καπνοί καίγονται κατά την επαφή με το κεντρικό ηλεκτρόδιο), παρουσιάζουν χαμηλό βαθμό βρωμιάς, αλλά υπάρχει κίνδυνος αυτοανάφλεξης λόγω της διατήρησης της καταστάσεως αναθυμιάσεως του μονωτήρα.

Η επιλογή του μπουζί πρέπει να είναι συμβιβαστική μεταξύ των ακραίων θερμικών βαθμών, ανάλογα με τον κινητήρα και τη χρήση του.

Για κάθε όχημα, οι κατασκευαστές υποδεικνύουν μια αναφορά μπουζί που αντιστοιχεί σε έναν θερμικό βαθμό του μπουζί.

Εκτός από ειδικές περιπτώσεις, είναι σημαντικό να τηρείται η συνιστώμενη θερμική βαθμίδα, διαφορετικά ενδέχεται να προκληθεί καταστροφή του κινητήρα (διάτρηση εμβόλων).

Τα μπουζί αποκαλύπτουν πολλά για την κατάσταση του κινητήρα


Κανονικό μπουζί
: Η άκρη του μονωτήρα είναι καφέ-ανοικτή και υπάρχει ελαφρά φθορά των ηλεκτροδίων, που υποδηλώνει κατάλληλο θερμικό βαθμό και σωστή χρήση του μπουζί.

 

Μπουζί με ΦΘΕΙΡΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΔΙΑ: Ένα μπουζί με αυτή την όψη δείχνει μια χρήση άνω των 15.000 χιλιομέτρων. Αντικαταστήστε το με μπουζί του ίδιου τύπου για να βελτιώσετε την απόδοση του κινητήρα και να επιτύχετε οικονομία καυσίμου.

 

Μπουζί με ΜΑΥΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΕΓΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: Υποδεικνύουν πλούσιο καύσιμο μείγμα, κακή λειτουργία του φίλτρου αέρα ή λανθασμένη ρύθμιση των βαλβίδων εισαγωγής.

 

Μπουζί με ΛΑΔΕΡΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ: Υποδηλώνουν οβάλ κυλίνδρους ή φθαρμένα δακτύλια σε έναν κινητήρα με υψηλά χιλιόμετρα και υπερβολική ποσότητα λαδιού στον θάλαμο καύσης. Αντικαταστήστε τα μπουζί με πιο ζεστά και ελέγξτε τον κινητήρα.

 

Μπουζί με ΚΑΜΜΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΔΙΑ: Υποδηλώνουν υπερθέρμανση του μπουζί! Μπορεί να προκληθεί από λανθασμένη ανάφλεξη ή ελαττωματικό σύστημα ψύξης της κεφαλής του κυλίνδρου, ή από χρήση του οχήματος σε υψηλές ταχύτητες. Σε αυτή την περίπτωση, αντικαταστήστε το με πιο κρύo μπουζί.

Εγγυημένα προϊόντα

Καλέστε μας

210 2322590 και 6972 623048

Φυλής 72 - Καματερό

ή

Phone icon
2102322590
Καλέστε για ραντεβού!