ΜΠΕΚ Βενζινης
Σύστημα άμεσου ψεκασμού
Άμεσος ψεκασμός βενζίνης
Στους κινητήρες με άμεσο ψεκασμό βενζίνης (άμεση έγχυση), το μείγμα αέρα/καυσίμου σχηματίζεται απευθείας μέσα στο θάλαμο καύσης. Κατά τη διάρκεια της φάσης εισαγωγής, μόνο ο αέρας καύσης εισέρχεται μέσω της ανοιχτής βαλβίδας εισαγωγής. Το καύσιμο εγχέεται υπό υψηλή πίεση στο θάλαμο καύσης μέσω ειδικών εγχυτών, των μπεκ. Το επίπεδο ακρίβειας που επιτυγχάνεται κατά τη δοσολογία, την προετοιμασία και τη διανομή του αέρα εισαγωγής και του εγχυμένου καυσίμου σε κάθε φάση καύσης επιτρέπει τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών.
Λειτουργία του Μπεκ
Το κύκλωμα υψηλής πίεσης του άμεσου ψεκασμού βενζίνης τροφοδοτείται από μια αντλία υψηλής πίεσης που συμπιέζει το καύσιμο έως να φτάσει στο απαιτούμενο επίπεδο πίεσης στη ράμπα έγχυσης, τη “μπεκιέρα”. Οι εγχυτές συνδέονται με την μπεκιέρα και ψεκάζουν το καύσιμο υπό υψηλή πίεση με πολύ μεγάλη ταχύτητα, προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό μείγμα, απευθείας στον θάλαμο καύσης.
Η μύτη του μπεκ βγαίνει μέσα στον κύλινδρο, κοντά στο μπουζί. Ο κινητήρας δεν αναρροφά μείγμα αέρα και βενζίνης αλλά μόνο αέρα. Η βενζίνη εγχέεται στη συνέχεια πριν από την ανάφλεξη. Η οικονομία καυσίμου οφείλεται σε αυτόν τον τύπο έγχυσης, ο οποίος υποστηρίζει υψηλότερο ποσοστό συμπίεσης και αποτρέπει το καύσιμο από την επαφή με τα τοιχώματα της εισαγωγής και τον κύλινδρο. Αυτό το φαινόμενο είναι αναπόφευκτο στην έμμεση έγχυση: ένα μέρος της βενζίνης υγροποιείται και δεν μπορεί να καεί. Οι εγχυτές μπορούν να είναι τύπου ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας (οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενοι), ή πιεζοηλεκτρικοί που είναι πιο αποδοτικοί αλλά και πιο ακριβοί (BMW και Mercedes). Για να εγχυθεί απευθείας στους κυλίνδρους, η πίεση έγχυσης κυμαίνεται από 6 bar έως 150 bar, που είναι ακόμη μακριά από τα 1.600 bar των συστημάτων για κινητήρες Diesel. Ωστόσο, αν η άμεση έγχυση μειώνει την κατανάλωση, το υψηλότερο ποσοστό συμπίεσης μπορεί να ευνοήσει τη δημιουργία σωματιδίων.
Διαχείριση κινητήρα
Ο ρόλος του συστήματος διαχείρισης του κινητήρα είναι να ρυθμίζει τη ροπή που πρέπει να παραχθεί από τον κινητήρα. Για να το επιτύχει, ελέγχει όλες τις μεταβλητές ποσότητες στα διάφορα υποσυστήματα του κινητήρα που ενδέχεται να επηρεάσουν τη ροπή (έλεγχος φόρτισης κυλίνδρου, σχηματισμός μείγματος, ανάφλεξη).
Ο στόχος αυτού του συστήματος ελέγχου είναι να παρέχει την απαιτούμενη ροπή που ζητείται από τον οδηγό, καταναλώνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο καύσιμο και παράγοντας όσο το δυνατόν λιγότερες εκπομπές.
Πλεονεκτήματα για τον πελάτη
- Μείωση της Κατανάλωσης Καυσίμου: Μπορεί να φτάσει έως και 15%.
- Αύξηση της Ροπής: Μπορεί να φτάσει έως και 5%.
- Άμεση Απόκριση: Βελτιωμένη ανταπόκριση στο χειριστήριο.
Καθαρισμός Μπεκ
Δοκιμάστε το CARBON CLEANING!
Ένας καθαρός κινητήρας είναι ένας υγιής κινητήρας!
Ένας προληπτικός καθαρισμός θα σας επιτρέψει αρχικά να αναγεννήσετε τα μπεκ, αποφεύγοντας την ανάγκη αντικατάστασής τους και εξοικονομώντας χρήματα από την αντικατάσταση ενός τούρμπο (μεταξύ 1100 και 2500 €), ενός καταλύτη (μεταξύ 500 και 1600 €), ενός φίλτρου σωματιδίων (μεταξύ 500 και 1600 €) ή μιας βαλβίδας EGR (μεταξύ 300 και 400 €), που παραμένουν πολύ δαπανηρές διαδικασίες.
Αυτά τα προβλήματα προέρχονται συχνά από ένα πρόβλημα καύσης, προκαλώντας ασφυξία στον κινητήρα.